onsdag 10 december 2014

Franska förpackningar




 
Nu är det inte mycket kvar i den. Den franska chokladasken som vi fick i gåbortspresent av en god vän för ett tag sedan. Det är förstås exklusiv choklad, det känns och märks. Men det som är det mest imponerande är faktiskt hur den kommer förpackad.
 
Först en vacker omslagspåse med vackert sidenband. Inuti en ännu vackrare ask med lika fin sidenrosett. Och när man öppnar asken ligger förstås en snygg liten bruksanvisning med förklaring av de olika chokladsmakerna. Och till sist - äntligen kommer man åt godsakerna - ännu ett vackert tryckt plastark med samma logotype.
 
Det här var ovanligt fint. Men inte ovanligt ändå. Fransmännen har en stark känsla för att slå in saker vackert. Det gäller allt från blomsterbuketter till andra presenter. Och som sagt - god choklad inte minst!!

2 kommentarer:

Musikanta sa...

Det värsta med sådana fina paket att man har så svårt att slänga dem sedan. De här fina snörena sparar jag och jag har kommit på ett sätt att använda dem. binder om och upp mina heltäckningsgardiner i "ateljén" så att jag får lite mer ljus :-).
Men visst är de vackra!
Kram från Ingrid

Monet sa...

Håller med dig! Jag har många såna här vackra förpackningar men har svårt att hitta en användning för dem eftersom de är då relaterade till särskilda produkter. Men band och annat sparar jag!