fredag 1 februari 2013

Aurora

 
 


Morgonrodnadens gudinna är frikostig med sitt fantastiska morgonljus över bergen. Det är en fröjd att dra ifrån gardinerna varje morgon och njuta av soluppgången över bergen och olivterrasserna i fonden.

Och så samtidigt se den kvardröjande månen.

Vi har det osedvanligt varmt för årstiden. Gårdagen bjöd på 22 grader (plus fdörstås) mitt på dagen. Idag har det varit utelunch igen. Framåt helgen kommer det att stabiliseras och stora delar av Frankrike får återigen snö och regn. Men vårt lilla hörn här i Provence är oftast förskonat och vi njuter av vår- och sommartemperaturer. Vårfågelkvitter och ljusa dagar förgyller tillvaron också.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder! Måste vara jättehärligt att vakna upp till detta. Kan man vänja sig jag som vill vakna upp på "höjden" och se vatten undrar jag:)
Mås å gott.
Kramar
Christina

Monet sa...

Det här kraftigt zoomade bilder så det kanske verkar som om vi hade bergen direkt inpå knuten.

Så är det inte. De bildar en perfekt och ombonad silhuett med sina skuggor och färgspel och hus som klättrar längs bergshyllorna.

Jag hade ju förut vattnet som utsikt från sovrumsfönstret och trodde aldrig att jag skulle vänja mig vid något annat. Men det här har lika stor tjusning som havet!! Tack och lov.