fredag 28 oktober 2011

Bilder till fransk veckoinhandling

















Posted by Picasa

10 kommentarer:

Elisabet. sa...

Nu ser jag bilderna, men det är jättesvårt att räkna ut vad detta kan gå på? På så där en höft i svenska kronor .., kring 500 kanske, men då är förstås inte vinet inräknat?

Nu ska jag titta mera noga ,-)

Elisabet. sa...

Tja, det är frågan om det räcker .., skymtar jag inte någon lax där ..., det är ju jättedyrt! Färdigrätter hos oss går på kring 27 kronor styck .., korvar kring 25 - 30 .., broccoli har vi extrapris på: två för tio och dom är STORA .., ja, det är svårt att jämföra.

Inger sa...

650 kr tror jag. Det är vad vår veckohandling går på.

Monet sa...

Nja, nu får ni allt läsa på vad jag skrev om vad som brukar ingå i vår veckohandling. Det som syns på bilderna är enbart som exempel och bara en del av det vi brukar handla. Kika på listan igen och gissa på!

(Några 650 kr i veckan har vi aldrig klarat oss på - vi ligger här i Frankrike på ungefär samma nivå som i Sverige så för oss är det inte någon större skillnad. Sen beror det förstås på om man handlar på Lidl och Netto och det gör inte vi. Eller om man äter ett eller två lagade mål mat om dagen. Plus hur ens frukostvanor ser osv.

Inger sa...

Okej, 975 kronor, det är väl lagom. Utan vinet, menar jag då.

Elisabet. sa...

Att det är billigare än i Sverige, det tror jag bestämt, men riktigt vad det ligger på är ju omöjligt att gissa - precis som det är här - för det är alltid en massa extrapriser hit och dit.
Jag betalar ju maten till 90% och skulle tippa på att det går på en 3500 i månaden och då är det mesta medräknat. Sommartid äter vi nog ute ett par gånger per månad.

Bloggblad sa...

Rökt skinka från Norge?

Jag som är sifferblind och aldrig tittar vad saker kostar, har noll koll. Det enda jag håller reda på är om jag är på väg att göra slut på min alldeles för snålt tilltagna lön. Då lånar jag makens kort. Det är han som vill ha bra mat, själv klarar jag mig på morötter och havregrynsgröt och lite frukt.

Mian sa...

1200 kr gissar jag.

Anonym sa...

Jag gissar på 95,36 Euro.
A-M

Anonym sa...

Jag gissar på ca 1100.Kramar Christina