tisdag 13 september 2011

Husbilsresa. Båt på hjul på fransk "ställplats"















I min ungdoms förvandlade badort Palavas är det noga med hur man får ställa sin husbil. För första gången i Frankrike ser vi en skylt: "Halte Camping Car" och blir förvånade. I Tyskland finns de överallt, ställplatserna för husbilar, dvs enklare uppställningsplatser för en natt med tillgång till el, vatten och toalettömning.

Den här väldigt fint placerade ställplatsen låg vid en av småhamnarna och vi parkerade precis intill båtarna. Med utfällt "tak" och varsin stol känner man trots närheten till alla andra ändå att man har en liten uteplats. Just här var det väldigt lugnt och stilla trots de många bilarna. Vi gjorde som alla andra, tog en liten kvällspromenad i den vackra hamnen med sina palmer. Hittade en kanariefågelbur med levande innehåll, fastspänd bak på en av bilarna - lite originellt. När vi närmade oss började fågeln kvittra och hoppa runt i buren till Dessis stora förvåning.

2 kommentarer:

Elisabet. sa...

Inga bilder ser jag, men det spelar ingen roll just nu, jag ska skynda mig till jobbet och det blåser storm nästan ..., jag får titta in ikväll ,-)

Ler åt din beskrivning av den lilla kanariefåglen. Arma pippi. Men den kanske inte är van något annat.

Monet sa...

Elisabet: Bloggerkrångel som vanligt. Men bilderna ligger längre fram i inläggshögen. Ja, det där med fågeln var en lustifikation!