lördag 27 augusti 2011

Glada föräldrar i Provence

Såhär glada och nöjda är mina föräldrar härnere hos oss i Provence. Här är de i hamnen i Hyères igår där vi kikade på båtar och åt Moules Marinières med frites och rosé på en av kajkantsrestaurangerna. I morse har vi firat nittiofemåringen som tillsammans med Mamma, åttiosex just nu går på byvandring och senare idag blir det nya utflyktsmål i våra fantastiska landskap som de verkligen uppskattar.

Ikväll jubilarmiddag på vår gourmetrestaurang i byn och kanske avslutas vistelsen med kloster- och basilikabesök under morgondagen. Det är underbart att se hur de också njuter av klimatet, maten, landskapet och den franska vänligheten. Precis som vi hela tiden!
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ååå, detta måtte ju vara bara såå trevligt för er alla! Här är det ösregn och åska, så hälsa att dom ska njuta ,-)

Bloggblad sa...

Underbar bild - skulle platsa i vilken kändistidning som helst!

Anonym sa...

Det ser verkligen helt underbart ut(bilden)! Visserligen lite till åren,men vilket vackert par!
Kan bara hoppas att få åldras lite på det sättet.
Hälsa dem från mig och önska dem allt väl!
Kram Atti

Suzesan sa...

Jösses menar du Monet att de dina på bilden är 86 och 95 år. Inte för min värld jag kunnat gissa. De ser inte så gamla ut. Sjuttio år. Sextiofem kanske. Kunde jag gissat.

Så snygga de är. Din mor är tjusig....och så tar de flyget till dig.

Tjohoo vad jag vill bli sån när jag blir gammal. Åhhh så härligt för dig att få besök. Och så roligt för dem att få komma och hälsa på.
Njut nu och ha det så härligt.

Kram
/Susanne