onsdag 20 april 2011

Uzès. Liten stad sedd från husbilsfönster





Vi åker igenom Uzès. En liten livlig och charmig stad med smala gator som alltid i Frankrike. Här kryllar det av folk och brasserierna är fyllda med lunchätare. Här finns två gymnasieskolor, det märks på alla ungdomar.

Bilden på de två franska, gestikulerande damerna är tagen med nya kamerans zoom. På långt håll satt jag i mitt höga husbilssäte och zoomade in dem utan att de ens var medvetna om att det fanns en kamera i närheten. Bilden är helt oredigerad och är ett bra exempel på hur nöjd jag är med kamerans finesser. Väldigt roligt är det också att gps:en är så fullfjädrad. Den talar om att jag fotograferat borgmästerihuset i Sanary eller ombordstigningsplatsen till en av öarna utanför. Imponerande!! Nu har jag installerat nya Google Earth också och så fort jag klickar på en bild susar man iväg in mot jordklotets provencedel och landar precis där bilden är tagen!

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Den där kameran vore kanske något att satsa på, ja, när min egen går i graven ? Du verkar helnöjd med den och bilderna blir ju fina.