måndag 25 oktober 2010

Som att flyga




Vi besöker svenska vänner som bor ett par veckor i en liten by nära parfymstaden Grasse. Efter en härlig lunch på deras takterrass med svindlande utsikt åker vi ett par kilometer högre upp till den lilla byn Carcis.

När vi kommer till utsiktsplatsen vid det gamla slottet från 1100-talet möter oss denna hisnande syn. Vi ser ut över en dalgång med sjöar vi passerat på uppvägen. Blånande berg och så havet i horisonten. Det är Cannes i bakgrunden och vid klart väder ser man också Korsika.

Dessa vidunderliga provencalska utsikter!

Det här är förstås bilder man klickar på!

2 kommentarer:

Mira sa...

Jag klickade! Fantastiskt!

Christina sa...

När jag var 18 år så gick jag på en konstskola i Nice en sommar.
Jag kommer aldrig att glömma en skakig bussresa till just Grasse.
När jag steg av bussen så mötte mig fält efter fält med blommande lavendel så långt ögat kunde nå.
Vissa bilder i sitt inre har man kvar hur levande som helst tills man dör tror jag.