söndag 30 maj 2010

Mors dag på franska

Idag, och kanske också i Sverige är det Mors Dag! Fête des Mères. Här i Frankrike firas det ordentligt kan man säga - inte så mycket med presenter men mera med familjesamvaro. Exempel på det kommer senare.

Här är däremot den överraskande buketten med underbart vackra rosor som plötsligt ställdes framför mig vid datorn i förmiddags. Äkta, kära maken tyckte att jag skulle firas på Mors dag - att barnen glömmer eller inte bryr sig så mycket struntar han i. Själv tycker han att jag är och varit en bra Mamma och vill visa mig det.

Så jag får rosor som påminnelse. Visst är det underbart? Vid Mors Dagslunchen senare under eftermiddagen applåderades han när jag berättade om detta för de franska bordsgrannarna. Fransmän är chevalereska. Men det finns också svenska män som kan det här med att visa sina kvinnor sin uppskattning. Jag har turen att vara gift med en sån! Merci B!!


 

 

 

 
Posted by Picasa

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Ja, jag tänker nästa år skicka färdigskrivna morsdagskort till mina tre barn .., bara att signera och posta till mamman ,.)

Så det så.