måndag 3 maj 2010

Fransk vernissage I

Åh, nu äntligen är den över, min franska vinkällarvernissage. Här är ett första smakprov för er som inte är i Provence. Det blev riktigt roligt med mina bilder i den medeltida källaren med sina valv från 1000-talet och vackra flaskor överallt.

Ljuset i lokalerna är obefintligt så vingårdsägarna har mixtrat med spotlights och fiffiga upphängninganordningar rätt in i flaskbergen. Seriösa konstutställare tar sig säkert för pannan men jag - och de faktiskt många besökarna - tyckte att det var en annorlunda och rolig vinkling.

Som extra krydda kom min kära dotter med man, svärmor och lilla barnbarnet också. Och besåg sig själv på porträtt som hennes mamma gjort av henne i 16-årsåldern.

 

 

 

 
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Mira sa...

Hihi... Jag ser vår vän Helene! :)

Kersti sa...

Så läckert och annorlunda. och så många fina målningar du gjort.

Monet sa...

Mira: rätt! Helene Scherfbecks självporträtt - ett av många men tytt av mig.

Kersti: kul att du gillade det!