lördag 8 maj 2010

Det regnar i Provence

Det regnar. Det har det gjort i dagar nu. Kallt är det också, max runt 11 grader på dagarna. Vi som hade högsommar med sol och 25 grader för bara någon vecka sedan, nu är vi också tillbaka till grått, trist och kyligt väder.

"Våren har gått sönder" sa min yngsta lilla när hon var i treårsåldern och det kom snö i maj. Också den provencalska våren kan gå sönder tydligen även om många säger att maj är en regnmånad här.

Dessi tråkar sig och leker med barnbarnets kvarglömda napp i våra sängar. Och nog syns det hur det öser ner utanför fönstret? Men det är inget fel på grönskan, det växer så det knakar trots allt.


 

 

 

 
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Välkommen i regnföreningen! Det är lika illa här. Jag ligger på guldbrokadsoffan och tittar på ett intressant program om Chanel och Karl Lagerfeld och hur det går till att göra tjusiga klänningar.

Tur att man inte är anställd där.

Säger jag bara.

Turtlan sa...

Samma temperatur här i Norden hos mig men utan regn.

Segt för våren att komma igång i år.

Jag blir seg av vädret också. En riktig seg dag idag.

Hoppas solen kommer fram snart både hos er och här!

Anna sa...

VI har haft samma väder i Schweiz i många långa dagar. VI hade härliga 25 grader för 1,5 vecka sedan och i veckan som var regnade det och var 7 plusgrader...Burr...
Men i helgen har vi haft uppehåll och tur var väl det för huamia vad trädgården växer när det regnar så massivt. Det såg ut som en djungel i går men är lite mindre igenväxt i dag :-)
Kul att läsa lite tips om resmål i Frankrike...Vi bor ju nära och tänkte utforska landet lite mer framöver :-)

Mira sa...

I lördags hade vi regn, snålblåst och 4 (fyra) grader. Jag fattar inte att någonting överhuvud taget orkar slå ut...