lördag 10 april 2010

Vårgrönska

Igår gjorde vi en miniutflykt till en närbelägen restaurang. Inte för att äta men för att träffa innehavaren i ett speciellt ärende. Som jag återkommer till.

Jag har under senare tid mest uppehållit mig vid det egna huset och trädgården. Där har de stora ekarna ännu inte börjat slå ut helt och hållet. Så jag har missat hur det spricker ut överallt i vår dal.

Så här skirt och försommargrönt var det i solen igår. 22 grader på eftermiddagen. Och idag blir det ännu varmare. Det blir solstol med bok, kanske till och med i skuggan!


 
 
 
 
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Åh... som jag längtar till den 27apr då vi kommer ner... :)

Sfinxen46 sa...

Vilken fantastiskt vacker dal! Oh! Jag kan se och känna värmen, när du sitter där i din solstol under ett skirt träd, där solstrålarna leker mellan bladen ;) Kram

Mira sa...

Så ljuvligt!

Monet sa...

Dubbelörn: jag håller tummarna för att det blir något varmare då än som vi har det just. Väldigt varierande aprilväder faktiskt, ena dagen 24 grader, nästa 16 och regn!

Sfinxen: ja, det är väldigt vackert här. En ögonfröjd varje dag faktiskt!

Mira: mmm. Så är det!