onsdag 14 april 2010

Dagens tavla

Som tack för alla snälla ord och all uppmuntran i akrylmåleriets vedermödor kommer här en snabbtitt på dagens tavla. Kanske inte riktigt färdig ännu, det vet man inte. Och plötsligt har det kommit landskapsmåleri på agendan, det har inte varit så förut mer än undantagsvis i skärgården.

Så här ser det faktiskt ut härnere just nu. Vad det är för träd som blommar minns jag att jag fick förslag på förra året från mina kära bloggläsare men har glömt nu. Körsbär är det inte, inte äpplen heller. Det enda man vet är att man kör in i ett vitt hav och känner sig som Jonatan Lejonhjärta när han "landar" i Körsbärsdalen.

Vinstockarna står ännu kala, det dröjer till de lövas.

 
Posted by Picasa

10 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ljuvfligt!


Och v a c k e r t!


Jag skulle absolut kunna köpa den.

Dubbelörn sa...

Underbar! Ser nästan ut som mandelträd i blom :).

Då är vi två spekulanter på den ;)

Marie sa...

Det är ju aprikosträden som blommar nu! Har just kommit hem från en underbar vecka i Ollières.

Sfinxen46 sa...

Men va fint du målar! Helt otroligt fint! Ja jag skulle också som alla andra inte ha något emot att ha den på väggen:) Kramar

Bloggblad sa...

Jättefin. Ser underbart ut med trädblom!

Mira sa...

Där vill jag åka!

Helen sa...

Vilken underbar tavla!! Man riktigt känner hur man kommer längs vägen och väntar på vad som dyker upp längre fram.

Tack för att du visar dina konstverk här på bloggen för oss som inte kan komma på din utställning...

Kram!

Brutus sa...

BRAVO! Fantastiska färger och härlig komposition!

Elisabet. sa...

Klickade upp bilden av tavlan och visade pv som sitter i soffan.

"Men oj .., är hon SÅ duktig ...!" säger han häpet.

Jominsann, svarar jag.

Monet sa...

Till alla: TACK!!