lördag 24 april 2010

Bergen i Provence

Vi åker till Marseille. Jag har inte varit där sedan jag var sjutton år och då var det en förskräckligt "farlig" stad att vistas i. Ryktet sitter väl i lite grand men är oförtjänt. Nu är vi på väg att besöka nya svenska vänner och inte gå på upptäcktsfärd i staden. Men lite intryck hinner vi få ändå.

Inte minst på resan dit som vi gör "bakvägen" - från vår bergsby kör vi vidare över bergen och inte längs Toulon och kusten. Och de fantastiska bergskedjorna här i Provence dyker upp vid varje kurva och visar sig från olika håll. Bilder tagna i snabb fart från bilen gör inte landskapet rättvisa. Men jag lovar: det är vackert!

 

 

 

 
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det påminner lite om Blå Vägen hemma i Västerbotten ..., ja, när bergen kommer på avstånd (eller fjällen), så tycks dom vara blå!

Elisabet. sa...

Googlade på Blå Vägen.

Kom hit ..., och kolla priset.

http://www.maklarhuset.se/ViewObjekt.aspx?objektid=470713&referrer=external

Bloggblad sa...

Så vackert!

I går tänkte jag på dig, vi fick en röd likör som jag klarade namnet på - den var gjord på jordgubbar. Sen var det en grön... det började på G med både è och é... men nu har glömt namnet. 5-6 bokstäver Smakade oidentifierbart, kan ha varit melon, kiwi, lime, krusbär... jag kan inte det franska ordet för nåt av det. Kan du lista ut vad det var för frukt den var gjord på? Vi smakade och gissade för fullt, men ingen lyckades.

Anonym sa...

Ser härligt ut!! Blir allt mer sugen att åka åt det där hållet någon gång med husbilen!