onsdag 17 februari 2010

Oskrivet blad

Eller omålad duk snarare. Ja, nu är alla färger och penslar inköpta. Staffliet framtaget, ställt framför mina inspirationskonstböcker genom tiderna.

Och vilken tur jag har - i närmaste grannbyn finns en verkstad med liten butik där man tillverkar den finaste av franska acrylfärger och måttillverkar linnedukar. Acryl får det bli till att börja med, doften av tinner, terpentin och linolja som används vid oljemålning gör att man får inne-anpassa färgvalet.

Allt är ovant - särskilt acrylmåleri som jag inte ägnat mig åt på flera år. Vi får se vad det blir för första motiv som växer fram.


 
 
 
 
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Helen sa...

Lycka till, min vän!

Kram!

Elisabet. sa...

Spännande, spännande!

Brutus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Brutus sa...

Åh....äntligen! Vad spännande det ska bli.
LYCKA TILL!

Monet sa...

Tack snälla alla för uppmuntringen!