måndag 14 december 2009

Mina kattungar


Elisabet visar stolt sin f i n a och gulliga Sigge Nilsson-kattunge. Och jag blir så glad över att se honom, en sån typisk liten kattunge i allt. "Lusingar" får han av pElle också, stackarn.

Och tankarna går till hur det var, då för tre år sen, när vi hade vår egen kattungekull, de fyra Maine Coon-katterna Hopi, Zuni, Inka och Maya. Vilket liv vi hade i huset!!

Här är några bilder på dem - gulligare än kattungar (och hundvalpar) finns ju bara inte!

Posted by Picasa

6 kommentarer:

Mira sa...

Du har rätt! Vi faller pladask för de klara ögonen, den kullriga pannan, de små nosarna och hela den där kaxiga hjälplösheten. Vad skulle vi annars göra. Husse berättar om hur stora grova byggjobbare faller ner på knä och börjar jollra vid åsynen av vår lille valp. Dessa små locker fram det allra bästa ur oss.

Tack för dina fina sisbilder!

Pius sa...

Hm, undrar om det är nån av kattungarna som kan vara Hopi?

Och sen är det 4 år sen, tiden går så fort så fort, vi var och hämtade hem Hopi från er, 2005 var året.

Hälsningar från ett vitt Visby!

Hopi-matten Pius

Elisabet. sa...

Härliga bilder och liiite påminner ju Sigge om dem.

Egentligen tycker jag bäst om enfärgade katter .., vi har alltid haft helsvarta och några helt vita ..., en enda en som varit tigrerad.

Men han är fin .., och i eftermiddag gick pelle fram och noooosade försiktigt på honom UTAN att fräsa .., jo, lite, lite .., och han håller den lille på avstånd, men det har gått bättre.

Vi får se vad som händer .-)

ab sa...

Jag smälter... och jag som har så mycket att göra idag! :)

Love, literature and gardening sa...

Ja visst smälter man! När Sigge-bilderna började dyka upp - ja då satt man plötsligt där med ett gammalt fotoalbum från 80-talet och suckade över sina egna katt-ungebilder?

Monet sa...

Mira: vilken härlig sammanfattning om vad det är som händer när man träffar bebisdjuren!

Pius: Hopi är nog med, han höll sig alltid framme!Och du har rätt, det är fyra år sen, inte tre!

elisabet: det där kommer nog att gå bra tror jag. pElle behöver bara lite tid på sig.

Ab: ja visst smälter man, det är helt underbart med djuren i våra liv.

Love: jag skulle inte göra om det, dvs ha en kattungekull igen. Men det var underbart roligt medan det pågick!