fredag 27 november 2009

Systerskap

Det är inte ofta jag lägger ut mera av privata bilder på min blogg. Det är svårt med integritet och "privacy" tycker jag.

Men nu har min allrakäraste syster T varit hos oss och det är tomt och tyst när hon åkt. Vi hade härliga dagar även om de inte var så märkvärdiga till innehållet. Men att bara kunna sova, äta och vara ihop känns bra.

Så här kommer en bild på storasyster och lillasyster. Vi är varandras - det beror på vad det gäller. Men att vi är glada, efter 54 och 65 år att vi har varandra, om det är vi väldigt överens!
Posted by Picasa

8 kommentarer:

Christina sa...

Så rara ni är tillsammans, och det syns minsann att ni är systrar :)

Elisabet. sa...

Ja, att det syns!! Och så blonda ni är ...!

Nu vågar man ju inte heller fråga vem som är vem .-)

Helen sa...

Jag skulle så gärna vilja ha syskon, endabarn som jag är...speciellt nu när mamma blev sjuk och gick bort, kände jag mig extra ensam.

Så fina ni var, du och syrran!

Kram!

Kersti sa...

En väldigt fin systerbild. Det syns att nu trivs med varandra.

Syster T sa...

Tack för fina dagar - glädjen sitter kvar i hjärtat!
Som jag sa - det är tur vi har oss!
Såg att någon tyckte min kappa var snygg - tur att det inte syns hur den luktar, he he!
Hörs snart! Kramar till er båda

ab sa...

Så fint, vilket ljuvligt porträtt av er.

Och tack för alla vackra bilder i de senaste inläggen.

Monet sa...

Christina: jo, vi har ett bra systerskap och det är roligt att det syns.

Elisabet: att vi är så lika, ja man ser det inte själv. Det här är min yngsta syster (vi är fyra stycken och ja, jag ÄR storasyster:-) och jag var 11 år när hon föddes. Men vi känner aldrig av någon åldersskillnad även om den syns. Men det var rart skrivet av dig:-)

Helen: jag förstår verkligen det. Syskon är förstås på gott och ont, särskilt när man är barn. Men det är roligt med den speciella relation man har i en syskonskara, det är det.

Kersti: roligt att det syns hur bra vi kommer överens min allrakäraste syster och jag.

Syster T: tack för att du kom. Det är tomt här nu. Jag har förklarat på annan plats varför din kappa började lukta gammal herrparfym. Haha.

ab: tack för gulliga ord. Och roligt att du uppskattar mina bilder från det vackra Provence!

Elisabet. sa...

Att du är storasyster hyste jag inga som helst tvivel om .-)

Och härligt .. fyra systrar! Fast vi är ju tre, det är inte så långt ifrån .,. kommer jag plötsligt på.