tisdag 10 november 2009

Strandlunch


Côte d'Azur heter det ju också härnere. Azurkusten. Idag gör havet skäl för sitt namn, det glittrar azurblått i solen.

Dessi får se det stora vattnet för första gången. Den lilla svarta "Pricken" på första bilden är hon. Helt orädd försöker hon nafsa efter vågorna men efter ett tag är det intressantare med tång och sand.

Vi äter lunch på restaurang mitt på stranden med hav och berg i bakgrunden. Det blir "Moules Frites", den märkliga kombinationen av vittvinskokta musslor och pommes frites. Väldigt gott är det!

Posted by Picasa

5 kommentarer:

Helen sa...

Nää, nu fick du mig att bli så där otroligt Provence-sjuk, igen!!

Havet, rosépeppar, musslor...mmm, jag vill vara där. Nu!

Kram!

Christina sa...

Mmm, jag tycker det är en jättegod kombination, musslor och pommes frites :) I Portugal serverar de ofta gambas med frites, också en oslagbar kombination. Så enkelt, så gott.

Härliga bilder på Dessi som lösspringande och fri!
Jag kan tänka mig att hon är en sådan hund som noga håller reda på matte och husse!

Elisabet. sa...

Klickade upp strandbilden och ååååå .., hjälp, så härlig färg på havet!

Monet sa...

Helen: Förlåt:-) Men det här är Provence när det är som bäst tycker jag.

Christina: ja, det är faktiskt gott hur konstigt det än låter. Och Dessi är definitivt en hund som håller koll på husse och matte. Sitter vi båda i våra respektive arbetsrum lägger hon sig i hallen mittemellan oss för att ha uppsikt över oss båda!

Elisabet: jag gjorde som du, klickade upp havsbilden. Och det kändes e x a k t som när jag tog bilden. Underbara blandade färger!

Staffan H sa...

Härligt, vackert och trevligt. Jag gillar särskilt bilderna på havet. De är extra fina (även om man ibland som fotograf gormar över det hårda solljuset).