lördag 3 oktober 2009

Franskt så det förslår


Vi åker på en organiserad biltur - ett bilrally i Var som vårt departement heter. Vi är många svenskar som svindlar oss på bergskammar och höjder vi aldrig själva hittat till. Det blir en fantastisk dag med många nya vyer och en rolig tipstävling med kluriga och lärorika frågor därtill.

Målet är ett vinslott med anor från romartiden. Mer om det senare. När vi parkerar pågår vinskörden strax intill för hand men mitt öga fångar - som vanligt när det gäller den här lilla biltypen - en vackert färgad 2CV - en lillcittra ställd lite åt sidan. Franskare bil finns inte för mig!

Kikar man närmare är den full med textilier av något slag. Hoppas den inte glöms bort vid den fortsatta renoveringen av vinslottet utan får rulla runt på sina franska vägar med den här udda färgkombinationen.
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Helen sa...

Jag tycker det ser ut som att bilen står och väntar på mig!!

Den har ju mina älsklingsfärger!

Kram!

Kesu sa...

Oh la la! VILKA häftiga färger! Den där drar åt sig alla p-lisor, tänk på det Helen. Hihi!

Monet sa...

Helen: jag tror Kesu har rätt.
Kesu: se ovan:-)

Men fin är den!

Kesu sa...

Ja, jättefin :)