tisdag 4 augusti 2009

Roslagskväll


Kan det bli vackrare?

Här sitter vi ute med vidunderlig sjöutsikt och äter gott med goda vänner och för intressanta samtal.

Under tiden mörknar det stilla. Myggen svärmar runt oss, sensommarkänslan ligger i luften och bland några första fällda blad nere vid sjökanten.

Och så augustimånen. Stor och gul och hängande över trädtoppskanten.

Den följer oss genom skogen och längs vägarna hela vägen tillbaka till ön. Mmmmm, svensk sensommar och lite förhöstkänsla. Underbart

Klicka på bilderna, de är värda det

Posted by Picasa

11 kommentarer:

Efwa sa...

Otroligt vackert. Förstår att ni njuter!!

Christina sa...

Det är så vackert att det nästan är smärtsamt ;)

Så härligt ni har det.

Marie sa...

Jättefina bilder! Du är en duktig fotograf. Vad har du för kamera?

Libby sa...

Ja, det är nästan vackrare än i verkligheten :-)

Loccitane sa...

Dere er såååå heldige,dette er jo veldig nære paradis, synes jeg :)
Ha en fortreffelig kveld.
Klemmer Line

Elisabet. sa...

Amen.

Mer behövs inte sägas.

Monet sa...

Efwa: Ja det är härligt med de här speciella, mycket svenska miljöerna.

Christina: mmm, det är sant. Men det gör inte ont, det är bara mumma för själen!

Marie: tack för komplimangen. Jag har en Panasonic Lumix DMX LX3 med ett bra Leicaobjektiv. Den är ny sedan i julas, har fått mycket bra betyg överallt och jag är själv helnöjd med den. Har också en Canon Powershot G6 men den har jag lagt helt åt sidan nu, den här lilla är bättre. Fast förhållandevis dyr men det är det värt!

Libby: visst är det:-)Men kameran ljuger aldrig!!

L'occitane: välkommen hit och tack för dina fina ord. Visst njuter vi av våraolika svenska paradismiljöer och inser hur lyckligt lottade vi är!

Elisabet: ja det är rätt. Det är ett bra ord för att beskriva hela känslan!

Staffan H sa...

Otroligt vackert är det. Bra att ni tog det fina vädret med er hit. :-)

Suzesan sa...

Nu har jag sett din släkting Charlie Caper i verkliga livet i torsdags och jädrans vad han är duktig.

Han förBLUFFADE alla. Mig mest. Jag filmade honom som finns som bloggerfilm.

Han fick nog Halmstads längsta applåd.

Sen var jag framme och hälsade på honom. Jag Berättade hur duktig jag tycker han är och han tog i hand och tackade:)Finns ett inlägg om honom. Rolig är han med och charmig. Det kommer gå bra för honom.

Guuuuu' vad fina bilder du har och så fina bilder på G när han döptes. Hoppas ni har det bra. men så klart med sån fin miljö såå:)Spegelblankt.

Kramar
/Susanne

Mira sa...

Vilken stillhet! Vackert!

Monet sa...

Till er alla: tack för nytillkomna vänliga kommentarer.

Man får rappa sig på att lägga ut nya inlägg och att kunna svara direkt låter sig inte alltid göras.

Internettäckning och uppkoppling är extremt godtycklig här på vår ö. Något bättre nu när många sommargäster åkt hem men väldigt segt och långsamt. Så det blir lite mera sporadiskt bloggande när tillfälle ges!