fredag 12 juni 2009

Pooldags!


Poolen i vårt område har varit öppen en vecka. Inte vet vi varför men 23 grader i vattnet borde väl vara inbjudande även för fransmännen?

Men så här tomt är det mitt på dagen idag. Kanske för att det är närmare 30 grader varmt och siestadags.

Enda besökarna var vi och svenska grannen B. Vi simmade och svalkade oss i ensamt majestät och en liten stund i solen blev det också.

Jag har bestämt mig för att inte pusta över värmen. Nu med clim i huset är livet härnere före och efter climen. Efter betyder att vi kan vistas i 20-gradig inomhustemperatur och leva ett normalt liv.

Och när jag får Skånerapporter om kyla, storm och hällregn på systersonens studentdag idag, då får jag nästan dåligt samvete över det fina väder vi har härnere. Så det är bara att fortsätta att njuta och nu ska det simmas varje dag.

Under fransmännens semester i augusti lär det vara "ståplats i poolen" som då är full med plaskande barn. Så det gäller att passa på!
Posted by Picasa

3 kommentarer:

lotta sa...

jag här öser bara regnet ner,det är så trist.Vi har en sydfransk vinter nu.

Suzesan sa...

Precis just nu, precis idag drabbades jag av.....NÄ JAG ÄR INTE AVUNDSJUK...nä då:)ICKE!

Hahaha så gött det ser ut. Känner hur solen steker. Jag tänkte när jag läste trettio grader då hade jag lätt kunna ligga och flyta i poolen.

Nästa gång får du arrangera en gooood PoolDrink. Bra idé.

Jag var på stranden förra veckan lalaalalalala;)

Ha en bra fredagskväll. NJUT Monet!

Kramar
/Susanne

Monet sa...

Lotta: usch, det låter inte något vidare. Jag vet att juni i Sverige kan vara jätteregnig, det är trist. Hoppas det vänder snart.

Suzesan: du FÅR vara avundsjuk:-) Men så varmt som vi har det här är det nästan ett måste med pooldopp även om risken för solbränna är påtaglig. Pooldrinken tar vi hemmavid däremot!

ab: Om det fortfarande är dåligt väder i Sverige förstår jag din suck!