torsdag 11 juni 2009

Moi??


Här pågår bus.

Det hörs ett stillsamt prasslande i hallen som är Dessis mest frekventa barnkammare. Här har hon koll på både matte och husse som har sina arbetsrum i varsin ända i hallen.

Hushållspappersrullen behövs på övervåningen för att snabbt torka upp de olyckor som fortfarande förekommer.

Dessi har en förmåga att ljudlöst smyga sig på sin byten (skor, fårskinnstofflor (mums), pappersservietter, kuddar och kläder) och sen sätta tänderna i dem.

Den här gången blev det snabb upptäckt. Och hon ser helt oskyldig ut. Vaddå - jag?

Av bilden framgår dessutom att hon har blivit Skäggiga Damen. Dags att boka tid hos toiletteriet!

Posted by Picasa

5 kommentarer:

helen sa...

Busiga Dessi!

Jag har sagt det förut, men jag säger det igen: Oj, så lik hon är min Bob, när hon är oklippt!

Jättesöt!

Kram!

Suzesan sa...

Haha så roligt inlägg. Man nästan ser på bilderna att Dessi ÄR energisk:)Söt iallafall.

Ha en härlig kväll
Kram
/Susanne

ab sa...

Åh, hon ser för härlig ut med skägget!

Monet sa...

Helen: jag håller med. De är verkligen lika fast det inte alls är samma ras. Och hon är söt hela hon och det är din Bob också!

Suzesan: jo, det är mycket bus. Och mycket fart när hon inte ätit något tokigt och blir slö. Ett riktigt bustroll har vi fått men ett älskat sånt!

ab: skägget ska nu bort. Vi måste kunna se hennes ögon åtminstone. Men först om två veckor fick vi tid för klippning så Skäggiga Damen får hänga med ett tag till.

Mira sa...

Hushållsrulle i hela trappan! Tack, jag känner igen det där. Min katt brukade vrålmörda dassrullar. Med en min av upphöjd oskuld låg han och log mitt i förödelsen. Som Dessi.