söndag 14 juni 2009

Charlie Caper!!


I Sverige vet väl alla nu vem Charlie Caper är? Antar jag. Eftersom han vann Talang 2009 och en halv miljon.

Min mamma ringer och berättar om detta och jag förstår först inte varför hon tycker att en trollkarl som vinner ett talangprogram är så viktig.

Men, och ÅH SÅ STOLT MAN BLIR, Charlie Caper heter i verkligheten Karl Berséus och är son till min kusin Stefan!!

Genast måste jag in på nätet och kolla TV4 och Youtube och hans hemsida. Och jag blir alldeles bokstavligen "förtrollad" av hans enorma talang och utstrålning.

Och så är han så lik sin farfar, min fasters man, att det nästan känns kusligt.

Vilken härlig kille, vilken karisma, vilken talang!! Väl värd sitt första pris. Och här sitter jag i södra Frankrike och är sprickfärdig av stolthet över vad en av mina familjemedlemmar har lyckats med.

Lycka till Charlie Caper! Och för den som vill se mera av hans konster, gå in på hans hemsida: http://www.catchmagic.com/!
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Suzesan sa...

Vi båda här hemma höll tummarna för honom.Hela tiden!

Grattis. Han är helt fenomenal. Jag sa till min son " Han trollar på riktigt". Han förbluffar.

Han har sån karisma och är så duktig, så man blir nästan arg på honom för han är så duktig *fniss*

Asså du vet hur man kan bli arg på trollkarlar när de lurar en hela tiden och bara värre och värre. Bäst var när han fick Markoolio att tappa hakan haha.
Jag hade också varit stolt över att vara släkt med honom och ditt ARN-barn. Coolt.
Grattis Monet.
Charlie Caper jag gratulerar!

Det syntes att han blev glad för sin vinst. Han utstrålar hjärlighet. Håller tummarna för honom i VM:et han skulle på:)

Kram
/Susanne

Christina sa...

Grattis Monet, till släktvinsten i Talang 2009!
Ditt kusinbarn verkar vara en väldigt trevlig kille, full av charm och talang.

Staffan H sa...

Grattis till släktingens vinst i Talang 2009! Jag såg finalen, visserligen på jobbet, så det kom lite arbete emellan och störde då och då, men att han har talang och scenpersonlighet gick inte att ta miste på. Känns det genom teverutan och ut i rummet, finns det där extra definitivt där!

Det är fullt tillåtet att vara stolt och glad över sina duktiga släktingar, både över Arn i yngre upplaga och illusionisten! I Frankrike existerar väl heller ingen Jantelag att ta hänsyn till, så släng eventuella rester av den överbord! :-)

cruella sa...

En verklig talang och en värdig vinnare! Jättekul med någon som tar trolleriet och de lite trötta konsterna vidare!

Monet sa...

Suzesan: vad roligt att du såg honom på riktig och höll på honom!

Christina: tack själv! Jag har ju inte gjort något men det är roligt med duktiga "barn" i familjen.

Staffan: nej, du har helt rätt. Här existerar inte Jante alls och jag är glad för det. Och för kusinbarnen också!

Cruella: ja, nu har jag förstått hur duktig han är - har sett lite på nätet och är själv fascinerad. Bert Karlsson i juryn sa ju att han trodde att han skulle kunna bli bättre än Joe Labero. Hoppas det!