lördag 2 maj 2009

Tio steg från min port. 4


Tio steg från min port kollar jag närmare på vad som kan döljas under de här olika plattorna på gatan.

Den första säger mig ingenting. Men under den andra ligger säkert telefonkablar och kanske internetanslutning?

Genom avloppsgallret visar sig en djup brunn. Den behövs verkligen när det provencalska hällregnandet sätter igång.

Och vatten åt andra hållet kommer säkert från installation under den nedersta plattan.

Riktigt vackra i färgerna blev de så här i närbild!



Posted by Picasa

4 kommentarer:

Mira sa...

Läckert! Ibland kan det löna sig att rikta blickarna åt något annat håll än rakt fram. Och en sådan där avloppsbrunn vill man inte tappa ner bilnycklarna i...

mariavega sa...

Tänk att sådana här "vardags-saker" kan vara så vackra!

Staffan H sa...

Vad mycket vackert och roligt du lyckades hitta. Just avloppsbrunnar testade jag att ta närbilder av för några veckor sedan. Gjutjärn kan bli riktigt snyggt på bild.

Monet sa...

Mira: du har rätt, ibland lönar det sig att stirra i marken:-) Och, nej, man vill INTE tappa någonting i den brunnen.

Mariavega: håller helt med!

Staffan: jag blev själv förvånad över de snygga nyanserna. Ska testa mera sånt!