onsdag 20 maj 2009

Inte bara Dessi....


Det här är Dandie. Eller hur han nu stavar sitt namn på franska. Två månader äldre än Dessi. Båda är födda 2008, därför börjar deras namn på D.

Den lilla pigga grannterriervalpen är här ute på djävulsgräsängen, den vi inte längre vågar använda.

Han hoppar runt i det höga gräset under uppsyn av sin matte.

Men sen är det uppenbart att hon måste gå igenom hela hunden och jag ser hur hon plockar bort den ena gräsvippan efter den andra innan hon tar in honom i huset. Bilderna är som de är, jag har zoomat och beskurit och bilden är tagen från mitt arbetsrum. Längre än så har vi inte till en i övrigt fin rastningsäng så det är verkligen eländigt att den inte går att använda!

Om Dandie lyckats undgå att få in gräsvippor i öronen vet jag inte. Eller också har han också fått det, jag ska fråga! Närbilder på eländet kommer.

Posted by Picasa

Inga kommentarer: