söndag 3 maj 2009

Blidösund i Blidösundet


Inspirationen bloggare emellan upphör inte att förvåna mig.

Kesu har skrivit om hundar och bilar och visat bilder som fått mig att gå tillbaka tilll mina egna bildarkiv.

Nu händer samma sak igen. Det ska festas så småningom ombord på den här skönheten skriver hon. På "vår" Blidösund - den vackra ångbåten vi levt tillsammans med i så många år.

Tutandet utanför vår havsvik när hon passerat och är på väg in i inloppet till Blidösund på sommarkvällarna, och som här, gör en fin tilläggning i god fart vid Blidös färjeläge, har för evigt etsat sig fast på alla hinnor - ögon- och trumditon.

Sverige när det är som vackrast tycker jag. Klicka på bilderna så syns det varför.

Posted by Picasa

1 kommentar:

Kesu sa...

Haha! Roligt att vi inspirerar varandra. Jag blir visserligen sjösjuk, men jag älskar ångbåtar. På dom gungar det ju inte heller så värst. När jag var nyinflyttad i Stockholm tog jag med kompisar på besök på ångbåtsturer i olika väderstreck. En kompis från England
blev nästan tårögd, så fint tyckte han att det var. Dessutom var han imponerad av att båtarna går så när vissa öar i skärgården. Man kan ju nästan titta in i vardagsrummet hos folk. "Det skulle aldrig tillåtas i England", sa han.

Minns en härlig dagsutflykt till Mariefred, med guidad Gripsholmstur och ångbåtsbiff på tillbakavägen. Kanske borde dra med B och Lelle R på nåt sånt i sommar.

Vad härligt det måste ha varit att bo så nära att ni kunde höra och se S/S Blidösund så ofta.