söndag 5 april 2009

Döskallar


Faktiskt väldigt vackra och intressanta kranier från det förhistoriska muséet.

På ett plan får de också symbolisera att man ibland kan vara lite tom i skallen och känna sig lite trött.

Jag fick en, i och för sig vänlig, men dock uppmanande kommentar på ett tidigare inlägg kring varför jag inte kommenterat kommentaren. Och det är sant, jag har inte gjort det. Ni som följt bloggen vet ju att den här veckan och fram till på tisdag har vi goda vänner från Sverige på besök. Vi flänger runt på allehanda utflykter, äter och umgås och tiden rusar iväg.

Och det är klart att vi måste prioritera våra vänner när de är på besök, jag kan ju inte fastna framför datorn då. Mer än korta stunder. Och då har jag valt att dela med mig av lite av det vi gjort och snabbt berättat om delar av våra utflykter.

Men det svåraste med bloggandet är ju att det som tar tid (iallafall för mig), är inte själva inläggen. De går på några minuter var. Men att läsa de rara kommentarerna och svara var och en personligt, DET tar tid.

Så förlåt, alla ni som kommenterat och gissat på bildgåta och följt med på utflykterna. Så snart våra gäster åkt ska jag sätta mig en längre stund och svara er alla.

Tills dess slänger jag in lite bilder från det vi gör i all hast!
A bientôt!
Posted by Picasa

5 kommentarer:

ab sa...

Australopithecus.. fascinerande!

Mira sa...

Om du visst, Monet, hur mycket jag uppskattar dina spännande och lärorika inlägg från livet i den franska byn med omgivningar!

Monet sa...

ab: austral....vad för något? Jösses, kan du det här? Det var så mycket att ta in när vi gick där att inte mycket fastnade!

Mira: så ROLIGT att du tycker det! Idag har vi en "gäst-fri" dag så jag ska lägga in lite mer från det roliga muséet.

ab sa...

En tidig människoart, kommer inte ihåg om den dog ut eller uppgick i oss... Platt huvud med kam, utstående ögonbrynsbågar. Jo, jag har alltid tyckt människans utveckling är spännande, men det var ett tag sedan jag fördjupade mig i ämnet!

Väldigt roligt att se dina bilder här!

Rutan sa...

Jag försöker svara på kommentarer och tycker det är trevligt när andra gör det, men missar säkert ibland. Inte kan det väl vara ett måste? Ska man kommentera kommentarskommentarerna? Ibland kan det bli långa samtal och diskussioner, men jag värjer mig för tvånget. Det är inte en enkel sak!