fredag 20 mars 2009

Sushi i Luxembourg


Hotellet vi bor på har inte restaurang. Vi är trötta efter resan och vet inte hur det är med hundmedtagning på luxembourgska restauranger och vill därför ogärna ge oss ut på stan igen.

På rummet ligger en broschyr som talar om att ett femtontal, mycket bra, restauranger har hemleverans som sker genom att man ringer ett enda nummer, uppger vilken restaurang man valt och vilken maträtt man önskar.

Vi upptäcker SUSHI!! Det har vi inte ätit sedan vi lämnade Sverige i augusti och redan då var det nog ett tag sedan. Vi beställer "Sushi/Sashimi Combo" utan att egentligen veta vad det är och det leveras en JÄTTEPORTION till vårt rum inom en timme. När vi ätit upp en tredjedel under njutningsfull tystnad kommer jag på att jag ska ta bild på härligheterna. Det har altså funnits mer på tallriken och av det absolut underbaraste slag. Vi har nog aldrig ätit så god och fräsch sushi tidigare.

Själv blir jag sugen igen när jag ser mina egna bilder! Vi beställer samma mat kvällen efter och lägger oss sedan proppmätta. Men det bästa med japansk mat är att man blir mätt så man kan spricka men det går ganska fort över. Åh vad gott detta var - Yum!

Posted by Picasa

Inga kommentarer: