tisdag 24 mars 2009

Dessi åker bil


Dessi har fått en snabbstart i att åka bil. Visserligen var det nästan nittio mil i bil när hon hämtades men det är ju över en månad sedan.

Nu fick hon följa med tur och retur till Luxembourg, också nittio mil på en dag dit och sedan hem igen.

Det är väl SÅDÄR kul tycker hon. Men fann sig snällt och satt eller sov stilla i sin lilla väska mellan mattens fötter. Bäst var det när man fick den vackra sidensjalen runt sig - en lite fröken pimpínett har vi allt!

Och vi vet nu att hon fungerar precis så bra som vi tänkt oss. Liten hund, tar inte plats, går att flyga med som handbagage dessutom.
Posted by Picasa

14 kommentarer:

Anonym sa...

Det var mig en elegant scarf!

Skönt att hon kan flyga i kupén - man vill inte tänka på hur det känns för ett djur att transporteras ensam i lastrummet.

Christina sa...

Ja, vilken flärd - sidenscarf till Mademoiselle Dessi :)

Det verkar onekligen väldigt behändigt med en sån liten hund med tanke på flygresor.

Anonym sa...

Men, var tog den fina målningen vägen som jag såg här igår?

Monet sa...

ab: ja visst är det elegant! Det är inte någon hundscarf, jag brukar ha den runt halsen när det blir för kallt med AC:n igång men hon lugnade sig faktiskt med den där runt sig:-)

Och aldrig att man skulle lämna ett djur i något lastrum, vilken rysare. Det är därför hon är vald med tanke på storleken.

Christina: nu har dina kommentarer också på andra ställen kommit fram. Vet inte varför det hakar upp sig ibland. Och visst är hon flärdfull vår lilla Mlle:-) Är man pudel så är man.

Stina: den har tjänat sitt syfte och är borttagen. Nu blir det andra bilder istället.

Anonym sa...

Men min kommentar till förra inlägget (inte målningen) försvann tydligen helt?

Nå, ingen skada skedd, det var inte viktigt!

Christina sa...

Jag ser att flera av mina kommentarer är evigt försvunna för de finns inte nu heller, men nu vet du i alla fall att jag knattrade på med pekfingrarna, trots att det inte syns :)

Monet sa...

ab: jag vet inte vad som hänt med kommentarsfunktionen. Jag hoppas att alla kommer fram från och med nu. Men Blogger, som du inte har, är då och då ganska krånglig, det är det enda jag kan säga.

Monet sa...

Christina, nu hann du emellan. Jag är ledsen, jag vet inte vad som hänt. Kanske hade det att göra med att jag satte på kommentarsgranskning under några timmar.

Det ska ju inte behövas men ibland så...

Nu är den borttagen igen men blir det mera trassel med trista kommentarer och länkar med obehagliga kommentarer direkt till min blogg så får man väl köra ett varv till.

Tack för att ni kommenterar, ledsen att det inte kommit fram men fortsätt gärna!

Christina sa...

Vi fortsätter kommentera, med eller utan granskning :)

MARiA sa...

Ok, jag förstår. Gillar dina andra bilder också!
/Stina

Monet sa...

Stina: tack för din komplimang. Vill du se mera av mina bilder kan du gå in på min hemsida:

www.swedishart.se/monica.axen

Där finns lite blandad kompott från det jag gjort under senare år.

Anonym sa...

Mlle Dessis förtjusning över sidenscarfen får mig att leende tänka på äldsta taxens förtjusning i lyx i största allmänhet. Storleken till trots kan små hundar vara dyra i drift... :-)

Kesu sa...

Klart hon blir lugnad av din sidensjal, hon känner ju din doft. Matte = trygghet. Gillar kontrasten mellan den tuffa, småkaxiga uppsynen och en ljuv sidensjal. Det bästa av två världar, Dessi? ;)

Monet sa...

Staffan: roligt att höra att det finns fler småhundar som gillar lyx och flärd!

Kesu: visst är det nog så, att det är matte hon känner igen. Fast å andra sidan så sitter jag ju tre decimeter ifrån henne och har trångt om fötterna. Hur har ni Lelle R i bilen? Vi hade tänkt att Dessi så småningom skulle åka i bakre delen av bilen som Max gjorde men det vete katten om det blir av.