fredag 20 februari 2009

Vårträdgård


Den kallar på mig, trädgården. Den nyanlagda som nu växer till med en del av lökarna jag satte i höstas. Mager jordmån var och är det men det tycker inte ogräset som fullkomligt invaderat den öppna markytan.

Usch, jag drar mig för att börja men det finns ju inga genvägar. Härnere kör man obehindrat Round-Up, läbbigt utrotningsmedel men det vågar vi inte använda med tanke på valp.

På håll ser det ju ändå fint ut och SNART slår påskliljorna ut tror jag.

Det blir en trädgårdspysselstund i det sköna vårvädret. Busken med det gula margueriterna är en överlevare. De står överallt i hela grannskapet och har blommat hela vintern.

Posted by Picasa

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Härligt vårliga bilder .., snart är vi där också ..-)

Anonym sa...

Härliga bilder .

Vi ska få 2dm nysnö imorgon :-(
och flera plusgrader på söndag .

Och fåglarna sjunger i ekens topp .

Musikanta sa...

Det är orättvist - ni är två månader före oss där nere i Frankrike! Just nu är det -7 grader utomhus men det har varit sol hela dagen och smält snön under äppelträden.

Vilket har påmint oss om att de behöver beskäras...

Inte ens den lilla minsta snödroppe har visat sig än. Härliga bilder att njuta av i alla fall...

En trevligt helg önskar jag er med er lilla Dessi/Musikanta

Anonym sa...

Det är just så'na här bilder som gör mig HELT övertygad om att jag är född i fel kropp! Jag borde egentligen vara en trädgårdsmästare i Provence! Vems är felet? Vem ska man skylla på? I.o.f.s. kan man ju ta ödet i egna händer, det blir bara lite mer omständigt...
Ha en trevlig lördag!
Puss till Dessi!
Kram
Helen

Monet sa...

Elisabet: ja, det är klart att våren kommer till er också. Förr i Skåne än längre upp, det är en fördel!

Mormorg: det låter fint ändå tycker jag!

Musikanta: jo, lite orättvist är det. Men så länge ni har sol i vintervädret och fåglar som sjunger går det väl ändå an?

Helen: ja, kanske att du är född i fel kropp. Kom gärna och hjälp mig med det envisa ogräset, haha - det är mindre roligt!