fredag 6 februari 2009

Valpvappe


Det här är absolut sämsta bilder jag någonsin tagit. Åtminstone med nya kameran. Suddigt och oskarpt. Men det säger något om snabbheten hos detta svarta yrväder.

Här ser ni iallafall hennes lite pom-pomklippta svans som nu går i ett.

En "vappe" har hon också fått tag i - en pipsak som Poppans men med fler tentakler. Fast orange är den.

Vad gör hon? Det tar inte många minuter förrän den ligger, säkert vaktad med tass på i den nyinvigda korgen.

Här är det inte Vabba som gäller. Vapa snarare: Vårdas Av Pudel.

Vad kan det vara? Är det den orangea färgen? Eller att dom har något med järnvägsstationer att göra?

Dessi är liten som en halvvuxen kattunge. Eller ett förvuxet marsvin. Det känns redan att man måste se sig för, hon far efter en som en skottspole och man vet inte när hon plötsligt är bakom en.

Livet är redan annorlunda i det franska huset. Här yrs det fram och tillbaka fast just nu har hussen och valp slumrat in i en fåtölj. Nittio mil och annan omställning tar ut sitt tribut.

Vi har båda legat på golvet och sagt larviga saker med fåniga röster och kastat "vappar" mellan varandra och till hunden.


Men jag tror att det gör gott i själen med de här underbara väsendena som kommer på besök till oss i tioårsperioder.
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja...det är nästan som att få ett barn till! Hon verkar så gullig.

Christina sa...

Jag kan bara gratulera till den lyckliga nedkomsten ;)
Hur söt som helst är hon, och jag tror inte det finns en kamera som förmår fånga en yster hund med skärpa utan blixt.
Hellre sudd än blixt :)

Anonym sa...

ÅÅÅÅH,vilket liten sockersöt sak!!! Och vilket härligt temperament hon verkar ha! Skönt att allt gått bra med resan och första dagen hemma, säger en som nästan är lite medskyldig till projektet i den här formen... Är övertygad om att t o m Buster kommer charmas av denna lilla franska "petite fillette". Grattis å kram!

Monet sa...

Tack, tack säger nyblivna föräldrarna till alla grattis och kommentarer.

Vi är allt lite slaka idag efter anspänning, resa och omställning med detta yrväder i huset. "Anfadern":-)

Håller med Christina om att det är bättre med sudd än blixt, den används mycket sällan av mig - blir urtrista stela bilder som knappt låter sig redigeras heller.

Nu ska vi lära oss hur man sköter videon. Och lägger ut det på bloggen. Tips någon? Ni måste ju få se hur det ser ut när den här svarta bollen ruschar efter leksakerna och sladdar runt på det franska klinkergolvet.

Tack söta syster T också för Caniche Toy-tipset - det blev precis så bra som du sa!

Christina sa...

Monet - minns du de videosnuttar jag har lagt ut på pälstjejerna?
Jag laddade upp dom på den här sajten:
http://photobucket.com/
Du reggar dig och skapar ett konto, det är gratis.
Sen kan du föra över filmsnuttar från digitalkameran, men de får inte vara större än 100 Mb tror jag att det var.
De blir då omgjorda till nätformat och du kan länka filmsnuttarna precis som man gör med YouTube-videos.
Är det ngt du undrar över så maila mig så hjälper jag till.
Det är klart att alla vill se det svarta garnnystanet live :)