onsdag 11 februari 2009

Svar på bildgåtan


Eftersom det blir olidliga spänningar här och var på bloggarna kring vad vissa saker egentligen är så avslutar jag också min lilla bildgåta i förväg.

Det finns en klar vinnare: Mira, som direkt skrev: jagvet, jagvet, jagvet. Och det visste hon!

Gummitutor eller lådor för istillverkning. Bilderna tagna hemma hos min bästis som då var purser på SAS och reste jorden runt. Antagligen har hon köpt den här konstiga prylen någon annanstans än i Sverige. För jag håller med ab om att den inte är vanlig i svenska hushåll.

Om Mira skickar mig sin adress på monica.axen at gmail.com så kommer ett fint litet intyg från Frankrike om vem förstapriset gick till!

Tack ni andra för att ni brydde era huvuden en stund en vanlig onsdag i februari!
Posted by Picasa

6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Hahahaa .., jag skrattar högt, så ovanpågrannen nog vaknar!

Och jag som tänkte på ko-spenar ..-))

Suzesan sa...

Coolt:)Grattis!
GodNatt
/Susanne

Anonym sa...

Och jag som tyckte det såg ut som kondomer för spikskor...

Anonym sa...

Grattis Maria! Jag trodde att materialet var för slankigt för att kunna hålla vatten. (Och vem tänkte inte på kospenar ...)

Hahahahaha! Kondomer för spikskor! Jag läste först kondomer med spikskor och tänkte att här har barnbegränsningen nått nya höjder - eller inte.

ROLIG bildgåta! Och ROLIGA svar! I like!

Anonym sa...

Jag menar såklart Grattis Maria!

Monet sa...

Ja, Grattis igen Maria! Och visst är det kul med bildgåtor!