lördag 21 februari 2009

Mera vårbruk


Något värker det i ryggen trots den bekväma stolen som man också kan vända upp och ner och ha som knäskydd.

Jag kom en liten bit på väg men ännu återstår massor innan jag kan åka iväg och köpa mängder med marktäckare som tar över den här ogräsutbredningen.

Vår trädgårdstomte är för närvarande denna höna som vaktar det hål i stängslet som husse måste laga innan Dessi släpps lös på tomten. Som blev så här vacker i eftermiddagsljuset.

Jag vet att många avundas oss den tidiga våren härnere. Men vi är ju också 300 mil söder om Sverige och tids nog viker både mörker och snö och det blir vår också hos er. Jag får rapporter om både sol, koltrastar och att det nu är ljust fram till 1730 i Skåne så det kommer!!

Posted by Picasa

4 kommentarer:

Elisabet. sa...

Underbara bilder som man blir glad och lycklig av!

Här är det töväder idag .., och soligt och fint.

Jag dammsuger och städar lite ., men söderfönstret står på glänt .. ,elementen är avslagna.

Anonym sa...

Underbara bilder M .
Själv är jag helt insnöad .
Det var ngr år sedan vi hade riktig vinter men nu har vi verkligen fått vinter med snö .
Vackert är det .
Idag har vi skottat 3 ggr och innan natten blir det säkert änu en gång .
Vädergubben lovade 2 dm nysnö och det har vi snart :-(

Christina sa...

Åh, det där ljuset!

Här har det snöat hela dagen...

Monet sa...

elisabet: så bra att du får lite vårkänsla av livet i sydfrankrike. Jo, det känns som vår och jag förstår att du anar det också med ditt öppna söderfönster. Härligt!

Mormorg: sånt vinterlandskap som du beskriver är väl ändå härligt?

Och Christina, du har det väl också vintrigt och vackert även om vårljuset dröjer ett tag.

Jag kommer antagligen att längta efter den här sortens vinter längre fram men just nu är det fakiskt skönt att slippa allt vad skottning, halka och skrapa bilrutor gäller!