lördag 7 februari 2009

Mera hunddagis


Övervåningen i huset är idag föremål för undersökning. Dessi har anpassat sig med stor snabbhet och vi pilar runt och hundsäkrar och lägger ut tidningar och sätter upp stängsel lite varstans.

Den utmattade velourkossan har hon nyss med fermitet brottat ner och den efterföljs snart av andra leksaker.

Det här är jätteroligt tycker Dessi. Vi tror att hon inte haft så kul i hela sitt korta liv - det är inget fel på energi, aptit, nyfikenhet.

Vips smiter man från ett rum till ett annat. Redan har hon lärt sig att det ligger roliga saker i olika rum. Fort går det och det gäller att hänga med i svängarna. Kameran gör det inte, som sagt.

Posted by Picasa

7 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande tider med en liten nyfiken kompis!

Suzesan sa...

Jag sitter och skrattar när jag läser. Gulligt. Jag är van hundar så jag kan tänka mig hur det är att få in ett sånt yrväder:)
Men hon är ju så himla söt. Så klart du kan känna dig som en fransk Madame nu när du är ute och går med Dessi. Men ok din man kanske inte hade gillat det om du får en massa dejter på köpet;)
Roliga inlägg. Jag behövde skratta lite.
Ha en bra kväll
Kram
Susanne

Signes Vind sa...

Underbara inlägg och fantastiskt underbar hund. Blir sugen på en valp - men mannen flyttar ur huset har han sagt om det kommer en tredje hund ;-) så jag får nog vänta lite.
Har valt ut dig som en av månadens favoriter på min blogg -skriver om Provence. Hoppas många hittar till dig! Hälsn / lotta på Signes vind

Anonym sa...

Ja, det är ett stort åtagande som följer med ett valpköp ( eller kattköp, eller att skaffa barn...)Det finns allt för många som inte inser det förrän de står där med skägget i brevlådan och upptäcker att det finns andra sidor än bara det "gulliga"...
Dagens valpbilder var så söta!
Hon är ett riktigt lakritstroll!!
Kram
Helen

Christina sa...

Nu sitter jag här och undrar när dagens Dessi-rapport kommer?
Såna här valprapporter är bevisligen beroendeframkallande ;)

Monet sa...

Välkommen hit, Lotta på Signes vind. VAd roligt att få vara månadsfavorit och att du skriver om Provence!

Och Helen, visst har du rätt, de kan vara hur söta som helst men ett stort ansvar och åtagande är det också. Vi känner det redan men charmen med hund har redan tagit över.

Christina hoppas jag har fått lite mera bilder och rapport från Dessidagen nummer två. Hon sköter sig exemplariskt!

Monet sa...

ab och Suzesan, glömde tacka för era kommentarer. Klart det är kul med en nyfiken kompis och kanske ska jag använda henne som dejtfixare. Den dan jag behöver det och den är nog långt borta.
Jag är väldigt nöjd med den hussen jag har och det tror jag Dessi är också:-)