lördag 14 februari 2009

Februari i Provence. Våren 2007


Under våra resor till Provence för att leta hus bor vi då och då hos Susanne som har den mest fantastiska villa vid Medelhavskanten.

Hon driver bed and breakfast i sitt stora hus och är man gäst hos henne har man också tillgång till den stora och underbara trädgården.

Det här året har alla sagt till oss: den värsta sommaren, den värsta hösten, den regnigaste och kallaste vintern vi någonsin har upplevt. Ja, vad svarar man på det - vi vet ju inte än.

Men de här bilderna är tagna den 14 februari 2007, alltså för två år sedan. Då blommade kallor och citroner och apelsiner gav oss en försmak av klimatet i det södra Frankrike där vi nu självabor.

Vi tror att de flesta haft rätt när det gäller det här årets märkliga väderförhållanden. Så här långt har inte våren kommit hos oss iallafall. Nu bor vi en kvart upp i bergen och det kan räcka för att det ska bli den här sortens skillnad.

Det kommer mera bilder - på utslagna påskliljor i Susannes trädgård. Ni får också hennes hemsidesadress så kan ni själva fundera på ett fantastiskt och annorlunda boende vid ett Provencebesök!

Posted by Picasa

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Tack för tipset.

Nån gång när jag blir pensionär, ska jag moppa mig genom Europa.

Jag hoppas verkligen att madame har öppet sitt bed and breakfast även då ..-)

Suzesan sa...

Jag läste om hennes fina hus när jag gick igenom dina gamla inlägg. Vilken fantastisk idé och så fint det verkar vara vid deras hus. En dröm lixom
Härligt och så älskar jag citroner och så heter jag....
Ja just det
...
Bra att veta att det finns ju!!!Kommer säkerligen ett besök dit nån gång. Av Moi.
Kram
Susanne

Monet sa...

Elisabet och Susanne: ta er dit någon gång, det är det väl värt!