torsdag 26 februari 2009

Dessi som Anfader


Dessi har utsetts av Christina på Stribergs Station som en Mumintrollsliknande Anfader. Jag kan bara hålla med. I allt - både utseende och beteende. Haha, så kul.

I några försök att hålla henne sysselsatt med egna saker inköpte hussen igår dessa gräsliga och pipande leksaker.

Mycket roligt - en stund. Sen är det trevligare att gnaska sönder en toalettpappersrulle.

Och titta - hänger inte min rosentavla upp och ner också? Hur gick DET till kan man undra även om Dessispåren ger en hint.

Dragleksaken hamnar i trappan med åtföljande snubbelrisk. Jag har trampat på den med naken hålfot en gång och skrek högt. Det gäller att se sig för överallt. "Stilla möbleras det om" som det står i texten om Anfadern i kakelugnen. Man fattar inte hur det går till, vi tycker vi har järnkoll på henne? Vill hon också göra det hemtrevligare för sig?

Posted by Picasa

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Jättekul! Spåren förskräcker - eller inte. ;) Återigen en pangbild med lurviga, svarta Dessi på en lurvig, vit matta.

Lelle R är avis. Han saknar sin lurvpäls.

Christina sa...

Åh vad jag skrattade åt bilden med rosentavlan :D

Monet sa...

Kesu: ja hela den här Dessi/anfaderhistorien har ju blivit helt underbart kul. Som vi skrattat härnere. Och jag förstår om Lelle R är avis, det här svarta krullet värmer skönt i vårsolen!

Christina: kul att du såg det!!:-)