onsdag 18 februari 2009

Dessi. Inte så kul längre

Dagen, vaccinationen, undersökningen, bilresan, antibiotikan - allt tar ut sin rätt nu en halv dag senare.

Dessi mår inget vidare just nu. Jag har läst på om biverkningar av rabiesvaccin och blir först livrädd. Allt kan hända. Men bestämmer mig för att den här veterinären vet vad han gjorde - hon är fyra månader och man kan börja ge dem den vid tre.

Hon har ingen häftig infektion, han kollade henne jättenoga och själv tror jag att det här måste kännas som efter en influensaspruta för en del. Man blir sjuk helt enkelt. Det syns ju här, hon vill just ingenting. Och som sagt, Max, vår förre pälsklädde gamle herre blev faktiskt också jättedålig av den här sprutan och ville ingenting på flera dagar.

Det blir en tidig kväll och mycket påpassning. Valp i huset känns precis som att ha fått en nyfödd bebis och det är bara att hoppas att hon repar sig. Tack och lov har vi inga andra planer än att just vara hemma och ta hand om henne.
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Suzesan sa...

Åhhh hoppas hon ska krya på sig snart. Så duktig veterinär. Uppmärksamt. Lilla Dessi.
Privat ambulans jo jag tackar jag. Fint ska det vara...*fniss* Det Ska bli intressant att läsa det så småningom.
Ha en bra kväll.
Kram
Susanne

Elisabet. sa...

Oj, stackars liten! Jag säger som Suzesan .. hoppas att hon kryar på sig!

Anonym sa...

Lilla voffs! Man känner sej så maktlös när djuren inte mår bra... man kan ju inte fråga...

Stort tack för det fina kortet! Fick du mina bilder?

Ordverifiering munkli - låter inte skönt...

Christina sa...

Vi fortsatte under många år att ge pälstjejerna rabiesvaccination utifall att vi ville ta med oss dem utomlands, och de har aldrig reagerat på vaccinet.
Bäst att ha lite koll på Dessi...och det har ni ju :)

Anledningen till att hon är lite låg just nu kan ju också bero på den stora anspänningen som det innebar att bli undersökt, få gegga i ögonen, spruta etc.

Hoppas att hon är sig själv imorgon!

Anonym sa...

Men lilla stumpan...