fredag 6 februari 2009

Dessi - första bilderna hemma i Provence



Bara som ett smakprov. Här är Desirée - Dessi. Hon är klippt på nosen, på tassarna (som manikyrerade dessutom, eller fint klippta) och på innersta delen av svansen. Hon ser ut som Pricken på pricken, den som var Farbror Blås!

Här har hon nyss voffat på sig själv i hallspeglarna och just nu är det TV som gäller, det är uppenbart att hon aldrig sett det. Bor man i kennel så gör man. Men hon är oerhört förtjust i var hon har hamnat, far runt som en tätting och kollar på allt. Äter och dricker har kissat på tidning.

Och har redan skaffat egen vappe, 3, 5 månader gammal. Bildbevis senare!
Posted by Picasa

9 kommentarer:

Christina sa...

Nämen, hur söt får man va'?

Nu börjar på spåret, återkommer efteråt och kollar om du har lagt in mer bilder!
För det vill man ju se!!!!

Christina sa...

Oj, ingen granskning? Toppen!

Suzesan sa...

Sååå Söt hon är Dessi. Vilket fint ansikte och hon ser glad ut.
GRATTIS!
OJ OJ. Hon ser busig ut. Duktigt att redan kissa på tidning.
Tänk att hon blev så glad att komma till Er.
Vad fint du målar det ska bli spännande om det kommer några nya alster inom snar framtid;)
...och fantastiskt med filmen med din son på Riddarfjärden.
Nu är det "Let's Dance" måste ses och lite mat. Mums.
Ha en bra fredagskväll hälsa maken och gratulera till lilla bebisen:)
Kram
Susanne

Christina sa...

Har du läst mumintrollböckerna? Där finns en anfader (Trollvinter) som bor i kakelugnen. Som jag minns det ser han precis ut som Dessi ;D

Mildamakter sa...

Åhh så söt hon är!
Jag har tänkt på er hela dagen och nogsamt talat om för maken att jag också vill ha valp, men han blir av någon anledning precis stendöv när det här kommer på tal! :o(

Anita sa...

Ser att ni har skaffat er valpjobb! :) Jobbigt, men såå roligt också. Och söt som en sockerpudel är hon också.
Lycka till!

Monet sa...

Till alla: ja, hon är verkligen hemskt söt. Nu googlar jag ju ihjäl mig på Anfadern i kakelugnen i Trollvinter. Har också ett diffust minne av något svart och rufsigt. Men hemskt??

Vem hittar bilden åt mig?

Och, ja granskningen är borta så nu är det fritt fram och kommer kommentarerna inte fram nu så vet jag inte vad jag ska göra mera.

Kul också att min skridskoåkande son tycktes roa. Tyckte jag också, att det var fint alltså.

Och visst har vi fått jobb - så är det ju med alla nya bebisar i huset. Men bara att gilla läget och glädja oss åt att vi redan på ett dygn har skrattat högt åt framfarten flera gånger än under de senaste veckorna. Det är bra för själen med hund, synd att vissa män blir så döva inför det:-)

Anonym sa...

Så söt liten valp! Min dotter alldeles salig när hon såg eran Dessi! Följer ert liv i Provence med glädje och stor längtan , Tack för allt som Du delar med dig av!

Monet sa...

Tack Nina. Jag blir alldeles varm inombords om en liten flicka i Sverige också blir salig över en ny liten fransk pudel!