måndag 2 februari 2009

Bildutmaning och Bergslagsutflykt


Det lilla glaskonstverket på Bildutmaningsinlägget har jag nu kollat upp lite bättre.

Konstnären heter Carlos Pebaqué och hans verk finns på Galleri Astley, inte så som jag stavade det tidigare.

I min bildbank (med över 9.000 bilder!) hittar jag resan vi gjorde, goda vännerna och vi en helg i november 2007. Alldeles off-season åkte vi till Kohlsva Herrgård, känt för sitt berömda spöke och med vackra stuckaturtak.

Där bodde vi en natt och åkte sen via Skinnskatteberg vars kyrka jag tror syns på första bilden till Uttersberg där Galleri Astley ligger. Mellan Striberg där Christina bor och Uttersberg är det cirka åtta mil så det var ett märkligt sammanträffande med min bild som kom så nära hennes hemtrakter.

Galleriet är väl värt ett besök. Börja på nätet: http://www.galleriastley.com

Och ett generellt tips: res och "turista" i Bergslagen. Vacker natur, underbara gamla bruksorter, mycket att se och njuta av. Vi åkte sen vidare till Grythyttan som minsann inte alls bara är Carl Jan. Där finns ett gulligt litet samhälle och en fantastisk restaurangskola. Plus värdshuset förstås som verkligen är en upplevelse det också.

Posted by Picasa

Inga kommentarer: