torsdag 22 januari 2009

Pristävling 2. Snipa


Nej, detta är inte en sjunken snipa som på Christinas illustration. Däremot en strandad sådan. Grannens båt slet sig vid kraftig blåst och for in i en annan del av viken på sensommaren innan vi flyttade därifrån. Som ensamma permanentboende rycker man förstås ut och gör vad som går för att förhindra mera elände.

Farligt nära stenkistan ligger den med sin propeller som synes. Tamparna på bilden är alltså inte förtöjningsditon utan maken har gjort vad som går att göra för att man ska slippa ringa Trygg-Hansa.

Precis som med vår bil blev det dock ett sönderslaget fönster och en likaledes demolerad högerlanterna. Vad DET nu kan heta på franska?



Och vid provturen nästa dag höll den måttet, inga sprickor och ingen sjunkningsrisk. God tur till sommaren, Eva och Christer!
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Annika sa...

HEJ!! Jättetack för din gulliga kommentar på min blogg idag. Nu har jag tittat mig omkring här också! Tycker du har en mysig blogg! FINA bilder!
Hit återkommer jag gärna!!

Monet sa...

TAck själv! Kul att läsa din blogg också. Och idag tar du upp ett bloggosfär ämne som jag själv funderat över och kommer att skriva om.

Roligt att läsa om era bokval. Väntar själv på Helena Henschens andra bok Hon älskade från Bokus i Sverige. Som alla andra tycker jag att hennes I skuggan av ett brott är det bästa jag läst på länge!!