tisdag 20 januari 2009

Likt och olikt


Det ligger inte för mig att lägga ut för privata bilder på nätet. Men, och sonen må förlåta, ibland blir det bara så att denna cyberdagbok - som nog bara kommer att existera en kort period i livet - också kommer att innehålla bilder och jämförelser från förr.

Det är lika bra att ni vänjer er även om det här med familjebilder kommer att vara sällsynt. Det blir en släkthistoria också från min sida så småningom.

Nu var det idag detta med min pappa och äldste sonen och likheterna. Han, sonen, som faktiskt har en modern "musche" och kammar sitt hår bakåt. Som sin morfar.

Alldeles oavsett om ni ser några likheter, är jag så glad och stolt över mina vackra, duktiga och underbara barn. Är det något annat i livet man kan yvas över?
Posted by Picasa

5 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, dom är väldigt lika varandra!
Otroligt.
Eller det är det ju inte .., det är ju morfar och hans barnbarn.

Jag kände så där när jag såg en bild av min morfars bror. Min Anders och den unge gossen som på bilden kanske var sjutton år .., åååå, hela kroppshållningen och munnen och hårfästet .., allt var likadant.

Det var en kväll när jag hittade den bilden i Vilhelminas fotoarkiv.
Jag satt framför datorn och tårarna strömmade nerför kinden .., det blev som att hitta sin flock.

Christina sa...

Sonen och din pappa är alldeles kolossalt lika varandra. Särskilt över ögonen, men även allt det andra; munnen, näsan, ansiktsformen, hårfästet...

Det skulle kunna vara en och samma person i olika åldersfaser.

Det är spännande när genetiska drag är så starka.

Anonym sa...

Men när det ligger till så här är ju privata bilder befogade :I

Anonym sa...

Oj! Här behöver man verkligen inte fundera över släktskapet! Lika som bär! Håller med Christina att det kunde vara samma person, fast i olika åldrar. Det är alltid roligt med historier om olika människoöden. Det skulle vara jättekul att släktforska.
Kram
Helen

Anita sa...

Oh, ja de är väldigt lika! Visst ser man släktskapet.

Vad skönt att din resa ner till Frankrike gick bra! Tack för kommentarerna i min blogg ang. parisbilderna.
Allt gott där nere!

Hälsningar Smulan