torsdag 8 januari 2009

Hem till byn, del tio. Hjortarnas och vildsvinens Tyskland


Just så är det. Här dominerar vilt på matsedeln. Men man kan ändå få en parmaskinkainbakad vitfisk av okänd sort på en bädd av honungsglacerad vitkål med gräddigt ris.

Notera hjortarna och vildsvinen i restaurangdekorationerna. De förekommer också i maten.

De tyska servitörerna är extremt artiga, servila och effektiva. Vi fick en god och trevlig stund med avkoppling också i brasans sken. På mindre än en timme har vi klarat av måltiden varför alla bloggläsare kan följa våra förehavanden nästan i realtid.

Auf Wiedersehen, Tchüss - i morgon väntar mera Autobahn och sedan övernattning i Luxemburg.

Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar er varma vackra hotellrum och härliga frukostar på resten av hemresan. Har just läst om helvetesnatten i Skåne - extremt underhållande, men jag huttrar till när jag läser om er "kålsolmar". Brrrrrr.

Amber sa...

Skönt att ni hamnat en bra bit från helvetesnatten. I efterhand måste den kännas helt overklig med alla brandmän och damen som tyckte att ni skulle betala dessutom...

Hoppas ni ligger och sover skönt nu medan jag skriver detta. Jag ska också gå till sängs för att arbeta min första dag efter julledigheterna i morgon.

Kör försiktigt!