söndag 14 december 2008

Vardagslördag


När vi kommer hem från vår lördagshandling sätter sig genast en av kvarterskatterna på vår varma motorhuv. Han sitter två meter ifrån mig och vägrar, på katters vis, envist att vända annat än ryggen till. Inte en gång tittar han på mig trots att jag på olika sätt försöker fånga hans uppmärksamhet.

Det är för härligt med denna integritet eller vad man nu kallar katternas egensinnighet för.

Några få julkort ska jag försöka hinna med i år trots att tiden är knapp. Men de här säger inte God Jul utan är mera allmänt hålla välgångs- och Gott Nytt År-hälsningar. Jag som brukar vara så duktig och ute i god tid och ofta gjort egna kort, jag förstår inte vad som hänt? Tiden har bara rusat iväg och det är väl den bristande julstämningen som gjort att jag helt tappat bort mig när det gäller julens nu snara ankomst. Jag får göra som de flesta numera, skicka julhälsningar över nätet trots att jag inte är särskilt förtjust i det.

Glad blev jag iallafall över att hitta en speciell julklapp till en speciell person! Stieg Larssons Millenium finns översatt till franska och ligger högt upp på litteraturtoppen härnere! Hade man ju inte en aning om. Så blir en mig närstående fransman också bekant med Lisbet Salander och hennes öden och äventyr. Och när vi kom hem hade lördagsposten kommit med den trevliga postmadamen. Och tre julkort hade hittat hela vägen hem till oss i byn. Så roligt!

Posted by Picasa

Inga kommentarer: