söndag 26 oktober 2008

Scorpio

Min syster och hennes yngste är på besök. Vi tar en liten tur till byn och åker sen till havet och äter middag på restaurang vid hamnkanten i Hyères, seglingsstad inte så långt ifrån där vi bor.

När vi kommer hem är det mörkt men den unge sonen som har skarpa ögon ser i billyktans sken något på muren mittemot vårt hus:

Jo, det är sant, det är en skorpion! Vi har sett några förr men hört att de inte är särskilt farliga. "Ca pique", säger man men det är klart man kan få en allergisk reaktion också.

Petar på dom med en pinne reser den ögonblickligen "svansen" redo för hugg. Både min syster och jag är födda i Skorpionens tecken - vi ser det också som ett tecken:-)
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Brrrrrr... jag hade blivit hysterisk. Tur vi inte såg den när vi Femtiotalsmanenn och jag var på besök.

Fina blombilder!!!

Monet sa...

Den visste. Och höll sig undan:-)